Original title:
Návrh konstrukce malého mobilního robotu pro výukové účely
Translated title:
Design of a small mobile robot for educational purposes
Authors:
Železník, Gabriel ; Huzlík, Rostislav (referee) ; Zuth, Daniel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce je zaměřena na návrh konstrukčního řešení malého edukačního mobilního robotu, s možností výroby většiny dílu pomocí 3D tisku. Práce je dělená na rešeršní část, návrhovou a realizační. Rešeršní část stručně popisuje zařazení robotu a rozdělení jeho jednotlivých subsystémů. V rámci rešerše jsou dále popsány tři komerčně dostupné stavebnice a princip a možnosti 3D tisku. Návrhová část se odráží od výběru elektroniky a postupně pojednává o jednotlivých konstrukčních řešeních, včetně návrhu API rozhraní. Poslední část realizační, představuje tři modifikace vycházející z návrhu, které jsou doplněny poznámkami k tisku z různých materiálů.
The bachelor's thesis is focused on the design solution for a small educational mobile robot, with the possibility of producing most of the parts using 3D printing. The work is divided into research, design and implementation. The research part briefly describes a classification of the robot and the division of its individual subsystems. The research also describes three commercially available kits and the principle of 3D printing. The design part is reflected in the choice of electronics and gradually discusses the individual design solutions, including the design of API. The last part of the implementation presents three modifications based on the design, which are supplemented by notes for printing from various materials.
Keywords:
3D printing; differential drive; educational set; Mobile robot; 3D tisk; diferenciální řízení; edukační sestava; Mobilní robot
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191777