Název:
"Too cool to pretend to care"
Překlad názvu:
"Too cool to pretend to care"
Autoři:
Vinklárková, Tereza ; Remešová, Anna (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem projektu je zachycení konzumního přístupu společnosti, kultury mileniálů, fake news, a zároveň planetární a celospolečenské změny. Předkládá stylizovanou post-ironickou výpověď poněkud narcistních mileniálů, jejichž hlavní platformou pro vyjádření se staly sociální sítě, a nutí nás k reflexi mnohosti informací, kterými jsme denně obklopováni, a nutnosti jejich selekce. Zviditelňuje také fenomén popírání existence klimatické změny skrze předkládané absurdní argumenty a fenomén geoinženýringu, cílené lidské intervence do přírodních procesů především za účelem trvalého či alespoň dočasného ochlazení planety.
The aim of the project is to capture the consumer attitude of society, the millennial culture, fake news, as well as planetary and social changes. It presents a stylized post-ironic statement of mostly narcissistic millennials, whose social platforms have become the main platform for expression, forcing us to reflect on the variety of information we are surrounded by and the need of its selection. It also opens the discussion about the phenomenon of denying the existence of climate change visible through the absurd arguments and the phenomenon of geoengineering, targeted human interventions in natural processes, primarily to permanently or at least temporarily cool the planet.
Klíčová slova:
aktivista; chemtrails; fake news; fosilní paliva; geoinženýring; identita; influencer; klima; klimaskeptik; klimatická spravedlnost; merch; mileniálové; planeta; politika; příroda; safe space; sociální média; teen; video; youtuber; Země; activist; chemtrails; climate; climate justice; climate sceptic; Earth; fake news; fossil fuels; geoengineering; identity; influencer; merch; millennials; nature; planet; politics; safe space; social media; teen; video; youtuber
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/176519