Original title:
Sponzoring a reklama jako zdroj financování hokejového klubu
Translated title:
Sponsorship and Advertising as a Source of Financing Hockey Club
Authors:
Šatníková, Eva ; Fáberová, Markéta (referee) ; Kysel, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zaměřuje na financování hokejového klubu. Jedním z primárních zdrojů k zabezpečení této činnosti je sponzoring. Další nedílné součásti financování klubu jsou jeho reklamní možnosti. V práci je specifikováno jaké má klub sponzory, jaká je spolupráce se sponzory, co jim klub nabízí za protislužby a jaké pro sponzory plynou výhody ze sponzorování hokejového klubu. Reklamní část je zpracována jako jedna z protislužeb klubu pro sponzora.
The Bachelor thesis focuses on the financing of the ice-hockey club. One of the primary sources for financial security of the club´s activities is a sponsorship. Another integral part of the club´s financing are the advertising possibilities. Advertising possibilities specifies what kind of sponsors and what kind of cooperation club have. What can club offer to sponsor and what are the benefits for sponsors. The advertising part is handled as one of the benefits for sponsor.
Keywords:
advertising; Ice hockey; Porter’s five forces model.; sponsorship; SWOT analysis; Lední hokej; Porterův model pěti konkurenčních sil.; reklama; sponzoring; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/20812