Original title:
Aplikace pro výuku znaku do řeči pro osoby s mentálním postižením
Translated title:
Application for Sign Language Education for People with Mental Handicap
Authors:
Meca, Vojtěch ; Zbořil, František (referee) ; Kočí, Radek (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce popisuje vývoj aplikace pro výuku znaku do řeči pro osoby s mentálním postižením. Práce popisuje základní principy teorie počítačové terapie, ze které vychází, a cílovou skupinu uživatelů. Aplikace je vyvíjena pro operační systém Android a iOS, které jsou v práci stručně představeny. Následuje analýza již existujících aplikací podobného zaměření, návrh nové aplikace a implementace tohoto návrhu. V závěru práce bude popsána odezva uživatelů s mentálním postižením a jejich lektorů a navrhne se plán na možné rozšíření aplikace do budoucna.
The thesis describes creation and development of an application for sign language education for people with mental handicap. The thesis describes basic principles of the theory of computer therapy, which is the basis for the application, as well as a target group of users. The application is developed for the operation systems Android and iOS, which are briefly introduced in this work. Then there is an analysis of some already existing applications of this kind, a design of a new application, and implementation of the design. At the end, there is a feedback by three application users with mental handicap and their lectors, and there is also a plan for the further extension of the application proposed.
Keywords:
AAC; ADF Mobile framework; Android; computer therapy; iOS; people with mental handicap; sign language; SQLite; AAK; ADF Mobile framework; Android; iOS; osoby s mentálním postižením; počítačová terapie; SQLite; znak do řeči
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56545