Original title:
Procedurální generování a simulace 2D herního světa
Translated title:
Procedural Generation and Simulation of 2D Gaming World
Authors:
Dubský, Tomáš ; Kocur, Viktor (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Cílem práce je implementace procedurálního generování a simulace dvojdimenzionálního herního světa. Herní svět je tvořen nekonečnou mřížkou malých dlaždic. Tyto dlaždice jsou seskupeny do částí, takže svět je generován a simulován pouze pro ty části, které jsou poblíž hráče. Generovaný terén se skládá z několika biomů a podzemních jeskyní. Kapaliny, plyny nebo třeba růst trávy patří mezi procesy, které jsou simulovány.
The goal of this thesis is to implement procedural generation and simulation of a two-dimensional gaming world. The virtual world is a seemingly-endless grid composed of small-tiled chunks which are generated and simulated when the player is nearby. The generated terrain consists of several biomes and underground caves. Liquids, gases or growth of grass are among the simulated processes of the world.
Keywords:
2D; celulární automat; hra dělená na dlaždice; procedurální generování; částicový systém; 2D; cellular automaton; particle system; procedural generation; tile-based game
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207239