Original title:
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Translated title:
Physical Simulation in VR
Authors:
Pacáková, Gabriela ; Milet, Tomáš (referee) ; Kobrtek, Jozef (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře s teorií a implementací aplikace pro virtuální realitu, která využívá headset HTC Vive a knihovnu BulletPhysics. Popisuje integraci nástrojů BulletPhysics a OpenVR SDK s OpenGL. Výsledkem této integrace je jednoduchá bowlingová hra ve VR, která využívá všechny výše uvedené zdroje a poskytuje uživateli zábavný zážitek z VR, stejně jako hlubší pochopení počítačové grafiky a principů VR.
The main aim of this thesis is to introduce the reader to the theory and the implementation of a virtual reality application which uses HTC Vive headset and BulletPhysics engine. It describes the integration of BulletPhysics and OpenVR SDK with OpenGL. The result of this integration is a simple bowling game in VR that uses all the aforementioned resources and provides the user with an entertaining VR experience as well as a deeper understanding of computer graphics and VR principles.
Keywords:
Assimp; BulletPhysics; C++; Head-mounted display; HTC Vive; OpenGL; OpenVR SDK; Physical simulation; SDL2; Virtual reality; Assimp; BulletPhysics; C++; Fyzikální simulace; Headset pro virtuální realitu; HTC Vive; OpenGL; OpenVR SDK; SDL2; Virtuální realita
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187269