Original title:
Pohonné jednotky s přímým vstřikem benzínu
Translated title:
Combustion Engines with Gasoline Direct Injection
Authors:
Schulla, Radek ; Řehák, Kamil (referee) ; Dundálek, Radim (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce řeší problematiku přímého vstřikování benzínu u zážehových motorů. Uvádí základní přehled škodlivých látek výfukových plynů, funkce jednotlivých komponent palivového systému a jejich vývoj. Vysvětluje princip činnosti, výhody a nevýhody oproti nepřímému vstřiku. V závěru se zabývá využitím přímého vstřikování v budoucnosti.
This bachelor thesis deals with the problematics of direct gasoline injection in petrol engines. It presents basic overview of pollutants from exhaust gases, functions of individual components of fuel system and their development. Next chapter explains the principle of operation, advantages and disadvantages compared to port fuel injection. The last section is focused on use of direct injection in the future.
Keywords:
emission; fuel system; Gasoline direct injection; homogeneous mixture; petrol engine; stratified charge; emise; homogenní směs; palivový systém; Přímý vstřik benzínu; vrstvené plnění; zážehový motor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/176867