Název:
Návrh zkušebního zařízení pro testování vzduchem chlazených parních kondenzátorů
Překlad názvu:
Design of test equipment for testing air-cooled steam condensers
Autoři:
Líška, Filip ; Chýlek, Radomír (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [slo][eng]
Práca je zameraná na návrh skúšobného zariadenia pre testovanie vzduchom chladených kondenzátorových trubiek. Na úvod sú popísané základné typy priemyslovo využívaných vzduchových kondenzátorov, možnosti typov trubiek a ich materiály. K návrhovému zariadeniu je už zakúpený radiálny ventilátor ktorý bude do veterného tunelu dodávať chladiaci vzduch. Pre minimálne a maximálne parametre je najprv navrhnutá základná geometria a stavové parametri. Následne bol základný návrh testovaný v CFD. Pretože výsledok prvého modelu nebol vyhovujúci resp. rýchlostné pole nebolo rovnomerné bola zmenená koncepcia na priamy tunel. Pre dané podmienky bolo u druhého modelu otestovaných niekoľko variant a pre najlepšiu z nich bolo otestované aj „ofúknutie“ trubiek vo vnútri veterného tunela.
The work is focused on the design of a testing device for testing air-cooled condenser tubes. At the beginning of work are described basic types of industrial air condensers, possibilities of tube types and their materials. A radial fan that will supply cooling air to the wind tunnel is already purchased for the testing device. For minimum and maximum parameters, the basic geometry and state parameters are first proposed. Subsequently, the basic design was tested in the CFD. The result of the first model was not satisfying because the speed field has not been evenly changed to a straight tunnel. For these conditions, several variants have been tested in the second model, and the "blow" on the tubes inside the wind tunnel has been tested for the best variant.
Klíčová slova:
Air cooled condensers; CFD simulation; flow in a diffuser; testing device; tube array
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/178900