Original title:
Ekonomika FC Vysočina Jihlava, a.s.
Translated title:
Economy of FC Vysočina Jihlava, a.s.
Authors:
Jaroš, Luboš ; Lízalová,, Lenka (referee) ; Heralecký, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce analyzuje současnou ekonomickou situaci fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava, a.s., včetně analýzy motivů a podmínek pro sponzorování klubu. Primární úlohou této práce bylo vytvoření teoretického popisu problematiky marketingu (resp. marketingového mixu) a finanční analýzy, a následně jejich praktické využití při vyhodnocení celkové ekonomické situace fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava, a.s. v období 2005 – 2007.
The thesis analyses the current economic position of the football club FC Vysočina Jihlava, a.s. (joint-stock company), including the analysis of motives and conditions for the sponsorship of the club. The primary task of this thesis was to create a theoretical description of the points at issue of marketing (or marketing mix) and financial analysis and consequentially their practical use for the appraisal of general economic position of the football club FC Vysočina Jihlava, a.s. in the period 2005-2007.
Keywords:
Economy of football club; FC Vysočina Jihlava; financial analysis; marketing mix; ekonomika fotbalového klubu; FC Vysočina Jihlava; finanční analýza; marketingový mix
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/12703