Název:
Algoritmy grafiky a video v GP-GPU
Překlad názvu:
Graphics and Video Algorithms in GP-GPU
Autoři:
Kula, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato Diplomová práce se zabývá detekcí objektů pomocí obecných výpočtů na grafických adaptérech. Je zde vysvětleno, na jakém principu grafické adaptéry pracují a základy jejich architektury. Na základě nich je ukázáno, jak s nimi efektivně pracovat v knihovnách pro obecné výpočty na grafických procesorech. Práce dále ukazuje, jaké jsou dostupné algoritmy pro detekci objektů a které z nich lze efektivně paralelizovat. V závěru jsou srovnány rychlosti detekcí objektů v porovnání s běžnými implementacemi na klasických procesorech.
This diploma thesis is focused on object detections through general-purpose computing on graphics processor units. There is an explanation of graphics adapters work and basics of their architecture in this thesis. Based on the adapters, there is the effective work in libraries for general-purpose computing on graphics processor units demonstrated in this thesis. Further, the thesis shows the available algorithms for object detection and which ones from them are possible to be effectively parallelized. In conclusion of this thesis, there is a comparison of the object detections speeds to common implementations on classical processors.
Klíčová slova:
Ada Boost; Architektura GPU; Detekce objektů v obraze; GPGPU; Lokální binární vzory; OpenCL; Počítačové vidění; Wald Boost; Ada Boost; Architecture of GPU; Computer vision; GPGPU; Local binary patterns; Object recognition; OpenCL; Wald Boost
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53507