Název:
Komparace neoklasické a keynesiánské ekonomie v oblasti nezaměstnanosti
Překlad názvu:
The comparison of neoclasical and keynesian economics of unemployment
Autoři:
Vinterová, Michaela ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt Cílem mé práce je podrobně popsat a uvést zásadní rozdíly v chápání příčin vzniku nezaměstnanosti v neoklasickém a keynesiánském pojetí. V části první popisuji základní poznatky neoklasického pojetí a provádím podrobný rozbor jejich pohledů na příčiny nezaměstnanosti vycházející z tzv. Cambridgeské větve neoklasické ekonomie. Zde se též zaměřuji na předpoklady této teorie a na posouzení z toho plynoucích konsekvencí pro trh práce.V druhé části bych chtěla podrobně prezentovat teorii vzniku nezaměstnanosti, jak ji chápe John Maynard Keynes vycházejíce zejména z Obecné teorie zaměstnanosti, úroku a peněz. V této souvislosti bych chtěl zejména uvést na základě jakých fundamentů svou teorii formuluje, jaké další okolnosti bere v úvahu a současně také uvést, jaké důsledky v této oblasti jeho teorie přináší.V třetí části bych oba pohledy chtěla srovnat za pomoci nalézání styčných ploch a rozdíl obou těchto teorií.Abstract The aim of my bachelor thesis is to describe in detail the main differences between neoclasical and keynesian theory of unemployment. The first part consists of essential premises of neoclasical theory (being represented mainly by its so called Cambridge School) and narrow desription of their approach to the problems of unemployment. Equally I focus on these premises and find out their consequences for the labour market. In the second part of my thesis, I similarly like in the first part describe the theory of unemployment elaborated by John Maynard Keynes, which could be, at least in general, found in his famous book The General Theory of Employment, Interest, and Money. I would like to aim on the fundamentals, which led Keynes to this theoretical approach and try to find out some of their consequences. In the last part, I am comparing the key determinants of both theories and putting forth their similarities and differences.
Klíčová slova:
Cambridgeská škola; efektivní poptávka; nezaměstnanost; rovnováha; Cambridge School; effective demand; equilibrium; unemployment
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/9753