Název:
Návrh hydraulického okruhu pojezdu vibračního válce ASC 110
Překlad názvu:
Design of the hydraulic circuit of the ASC 110 vibratory roller drive
Autoři:
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Práce předkládá návrh nového konceptu hydraulického okruhu pojezdu tahačového vibračního válce ASC 110. Jako hlavní parametr pro návrh hydraulického okruhu byla zvolena maximální teoretická stoupavost stroje. Po zvolení nové koncepce hydraulického okruhu pojezdu byly zvoleny vhodné hydraulické komponenty. Pro dostatečný návrh hydraulického okruhu byly vypočítány délkové a místní ztráty pro dvě různé rychlosti stroje. Hydraulické ztráty byly vypočítány i pro použití stroje v různých klimatických podmínkách. Byl navržen i nový koncept chlazení stroje a modelovány křivky ohřevu a chladnutí hydraulického okruhu. Pro účely porovnání stoupavosti a energetické bilance nově navrhnuté koncepce pojezdu oproti stávajícímu řešení, které je v současné době v sériové výrobě, byly oba stroje osazeny měřicími místy. Na obou strojích byly v jednotlivých větvích hydraulického okruhu měřeny např.: tlak, průtok a teplota a jiné. Z časových závislostí předem zmíněných parametrů bylo možné určit energetickou úspornost nově navrhnuté koncepce. Pro posouzení maximální možné stoupavosti byl měřen časový průběh sklonu svahu na kterém se stroj nacházel. Při porovnání obou řešení bylo zjištěno, že řešení se dvěma okruhy má výrazně lepší trakční vlastnosti při náročných aplikacích stroje, zejména pak při jízdě do kopce a z kopce. Tato koncepce má také vliv na menší spotřebu paliva a klade menší nároky na chladič hydraulického oleje vzhledem k jeho energetickým poměrům.
This thesis presents a proposal of newly designed concept for travel hydraulic circuit of vibratory single drum roller ASC 110. The maximum machine gradeability was chosen as the main parameter for hydraulic circuit proposal. After selecting the new hydraulic travel concept, suitable hydraulic components have been selected. Length and local losses for two different machine speeds were calculated for sufficient hydraulic circuit design. Hydraulic losses have also been calculated for use in different climatic conditions. A new machine cooling concept has also been proposed. Heating and cooling curves of hydraulic circuit were calculated. For the purpose of comparing gradeability and energy balance of the newly designed travel concept compared to the existing one currently in mass production, both machines were fitted with measuring points. On both machines were measured for example, pressure, flow and temperature in each hydraulic circuit branch and others. From the time dependencies of the above-mentioned parameters it was possible to determine the energy efficiency of the newly designed concept. To assess the maximum gradeability, the slope of the hill was measured. Comparing the two machines, it has been found that the two hydraulic circuit solution has significantly improved traction properties in demanding machine applications, especially when driving uphill and downhill. This concept also affects less fuel consumption and places less demand on the hydraulic oil cooler due to its energy efficiency.
Klíčová slova:
ASC 110; diagnostika hydraulického okruhu; kontrola trakce; svahová dostupnost; tahačový válec; tekutinové mechanismy; vibrační válec; vysokotlaká hydraulika; ASC 110; fluid mechanics; gradeability; hydraulic circuit diagnostics; hydraulics; single drum roller; traction control; vibratory roller
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/175485