Original title:
Nápověda k testům z anorganické chemie Tvorba e-learningových studijních materiálů
Translated title:
Hints for Inorganic Chemistry Tests E-learning Study Materials Processing
Authors:
Straka, Radek ; Kábelová, Božena (referee) ; Richtera, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická Abstract:
[cze][eng]
E-learning je rychle se rozvíjející způsob vzdělávání užívající k vytváření, přenosu a poskytování informací multimediálních a komunikačních technologií. Smyslem bakalářské práce je tvorba studijních materiálů, ve formě nápověd k testům z anorganické chemie. S těmito testy přicházejí povinně do styku studenti prvního ročníku Chemické fakulty na VUT v Brně v předmětu Praktikum anorganické chemie II. Práce je rozdělena do 6 kapitol, přičemž prvních pět je zaměřeno obecně na problematiku e-learningu. Šestá kapitola tvoří praktickou část obsahující vybrané nápovědy z jednotlivých testů. Zbývající nápovědy jsou pro značnou celkovou rozsáhlost (cca 600 nápověd) přiloženy na mediu.
E-learning is an educational way which uses multimedia and communication technologies for making, transferring and offering materials for studying. The aim of this bachelor thesis is making educational materials using the form of hints for inorganic chemistry tests. The first year students come into the contact with these tests compulsorily in the Inorganic chemistry laboratories II on Faculty of chemistry of Brno University of technology. The thesis contains six parts. First five parts are set to general view of e-learning and last sixth part obtains chosen hints for inorganic chemistry tests. Next hints are appended on CD for its considerable size (cca 600 hints).
Keywords:
e-learning; hints; tests; tutorial material; e-learning; nápovědy; studijní materiály; testy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/13824