Original title:
Návrh rekonstrukce železničních stanic Šternberk a Bohuňovice
Translated title:
Design of reconstruction of railway stations Šternberk nad Bohuňovice
Authors:
Šatánek, Jan ; Brůha, Bohuslav (referee) ; Plášek, Otto (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Návrh rekonstrukce železničních stanic Šternberk a Bohuňovice obsahuje návrh zvýšení traťové rychlosti v hlavní koleji na nejvyšší možnou hodnotu, návrh rekonstrukce staničních kolejí a výhybek, návrh nových nástupišť splňujících podmínky pro přístup osob s omezenou schopností pohybu a orientace a návrh nového systému odvodnění. Součástí je návrh vhodné skladby železničního svršku a pražcového podloží a návrh konstrukce železničních přejezdů.
The design of reconstruction of railway stations Šternberk and Bohuňovice comprises the proposal to increase the line speed of the main track to the maximum possible value, the design of station tracks and reconstruction of railway switches and crossings, the design of the new platforms, which implements the requirements for people with reduced mobility and the design of new drainage system. Next, the design of reconstruction comprises the design of the railway superstructure and substructure and the design of railway level crossings.
Keywords:
Increase the line speed; railway level crossing; railway platforms; railway superstructure; reconstruction of railway station; switches and crossings.; kolejová křížení a rozvětvení.; nástupiště; rekonstrukce železniční stanice; výhybky a výhybkové konstrukce; Zvýšení traťové rychlosti; železniční přejezdy; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/64500