Original title:
Pathtracing na GPU
Translated title:
Pathtracing on GPU
Authors:
Březina, Karel ; Kobrtek, Jozef (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zaměřuje na akceleraci renderovací metody pathtracing. Cílem práce je demonstrace a srovnání výkonnosti implementací pathtracingu na CPU a GPU. Obě implementace budou využívat akcelerační datové struktury. Výsledky jednotlivých optimalizačních technik budou diskutovány a porovnávány mezi sebou. Dále budou rozebrány možnosti rozšíření stávající aplikace.
This bachelor thesis focuses on the acceleration of rendering algorithm pathtracing. Thesis's goal is demonstration and performance comparison between implementation on CPU and GPU. Both implementations will be discussed and compared between themselves. Furthermore, will be describe possibilities of extending existing application.
Keywords:
Bounding volume hierarchy; GPU; Octree; OpenCL; OpenGL; Pathtracing; Ray; Raytracing; Uniform grid; WinAPI; Bounding volume hierarchy; GPU; Octree; OpenCL; OpenGL; Paprsek; Sledování cest; Sledování paprsku; Uniformní mřížka; WinAPI
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52510