Original title:
Voxel Cone Tracing
Translated title:
Voxel Cone Tracing
Authors:
Pracuch, Michal ; Tóth, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá výpočtem globálního osvětlení ve scéně pomocí metody Voxel Cone Tracing. Jejím základem je voxelizace scény z trojúhelníkové reprezentace. Voxelizace může být prováděna do plné pravidelné 3D mřížky (textury) nebo do hierarchického Sparse Voxel Octree (řídkého voxelového stromu) pro ušetření paměťového prostoru. Tato voxelová reprezentace je dále využita pro výpočty globálního nepřímého osvětlení v reálném čase v normálních trojúhelníkových scénách pro zlepšení realističnosti finálního obrazu. Hodnoty z voxelů jsou získávány sledováním kuželových paprsků z pixelů, pro které chceme zjistit osvětlení.
This thesis deals with the global illumination in the scene by using Voxel Cone Tracing method. It is based on the voxelization of a triangle mesh scene. The voxels can be stored to a full regular 3D grid (texture) or to the hierarchic Sparse Voxel Octree for saving of the memory space. This voxel representation is further used for computations of the global indirect illumination in real time within normal triangle mesh scenes for more realistic final image. Values from the voxels are obtained by tracing cones from the pixels which we want to get illumination for.
Keywords:
Cone Tracing; Global Illumination; Sparse Voxel Octree; Voxel Cone Tracing; Voxelization; globální osvětlení; sledování kuželových paprsků; Sparse Voxel Octree; Voxel Cone Tracing; Voxelizace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/61791