Original title:
Rekonstrukce železniční tratě Vsetín - Velké Karlovice mezi km 2,725 a km 6,000 včetně návrhu technologie prací
Translated title:
Vsetin - Velke Karlovice Railway Track Refurbishment (section between km 2.725 - 6.000 km) Including Track Laying Technology
Authors:
Klar, Vít ; Hoza, Miroslav (referee) ; Říha, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá návrhem geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku na vybraném úseku železniční tratě Vsetín – Velké Karlovice. Součástí rekonstrukce je také napojení trati v odbočce Bečva. Návrh je řešen s ohledem na stávající objekty, železniční zastávky Ústí u Vsetína zastávka a Janová, přilehlé železniční přejezdy, mostní objekty, propustky aj. V neposlední řadě se práce zabývá obnovou odvodnění tratě a technologií prováděných prací. Veškeré úpravy jsou navrženy na základě platných právních předpisů.
This thesis deals with the design of track geometry parameters and the reconstruction of the selected section of Vsetín – Velké Karlovice railway track’s superstructure. This reconstruction expands to further include the connection track to the Bečva branch. This proposal has been designed with the following objects in mind: railway stops Ústí u Vsetína and Janová, railway crossings, bridges, culverts, etc. Finally, this proposal addresses the restoration of drainage along the tracks and track laying technology. It should be noted, that all proposed adjustments are designed according to current regulations and legislation.
Keywords:
cant; geometry parameters; platform; rails; spiral; superstructure; tamping; track bed; turnout; vertical alignment; geometrické parametry koleje; kolejnice; kolejové lože; niveleta; nástupiště; podbíjení; přechodnice; převýšení; výhybka; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/34969