Original title:
Mateřská škola
Translated title:
Kindergarten
Authors:
Dienová, Monika ; Donaťák, Vladislav (referee) ; Donaťáková, Dagmar (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem této diplomové práce je návrh mateřské školky ve městě Velké Bílovice v Jihomoravském kraji. Objekt je řešen jako samostatně stojící se dvěma nadzemními a jedním částečně podsklepeným podlažím. V objektu jsou tři třídy pro celkem 45 žáků. Obvodové zdivo je z keramických tvárnic a zdivo suterénu je navrženo z tvárnic ze ztraceného bednění. Střechy mateřské školy jsou navrženy jako plohé jednoplášťové střechy. Celý objekt je opatřen kontaktním zateplovacím systémem, stropní konstrukce jsou monolitické železobeotnové desky. Budova je založena na základových pasech Projektová dokumentace byla zhotovena dle platných právních a technických předpisů.
The subject of this diploma thesis is to design kindergarten in Velké Bílovice in the South Moravian Region. The building is designed as a detached building with two above-ground floors and one partial basement floor. The building contains three classrooms for 45 students in total. External walls are made from ceramic blocks and the basement masonry is designed from formwork blocks. The roof of the kindergarten is designed as a flat single skin roof. The whole building is equipped with thermal insulation system, the floor structures are from monolithic reinforced concrete slabs. The structure is based on the foundation strips. The project documentation was made in line with valid legal and technical regulations.
Keywords:
flat roof; foundation strips; kindergarten; partial basement; single skin roof; two above-ground floor; Velké Bílovice; dvě nadzemní podlaží plochá střecha; jednoplášťová střecha; Mateřská škola; Velké Bílovice; základové pásy; částečně podsklepený
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/196298