Original title:
Využití regresních metod pro predikci dopravy
Translated title:
Regession Methods in Traffic Prediction
Authors:
Vaňák, Tomáš ; Korček, Pavol (referee) ; Petrlík, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá možnostmi predikce dopravní situace na makroskopické úrovni s využitím údajů naměřených pomocí dopravních senzorů. Těmito senzory mohou být indukční smyčky, radarové detektory nebo kamery. Práce se zaměřuje na problematiku predikce dojezdových dob automobilů. V rámci diplomové práce byla navržena a implementována metoda dojezdových dob. Navržená metoda byla otestována pomocí dat z reálného provozu. Prvním cílem práce bude seznámení s metodami predikce, které budou využívány. Hlavním cílem práce je využít získaných znalostí k navržení a implementaci aplikace, která bude predikovat požadované dopravní veličiny.
Master thesis deals with possibilities of predicting traffic situation on the macroscopic level using data, that were recorded using traffic sensors. This sensors could be loop detectors, radar detectors or cameras. The main problem discussed in this thesis is the travel time of cars. A method for travel time prediction was designed and implemented as a part of this thesis. Data from real traffic were used to test the designed method. The first objective of this thesis is to become familiar with the prediction methods that will be used. The main objective is to use the acquired knowledge to design and to implement an aplication that will predict required traffic variables.
Keywords:
cartesian genetic programming; genetic programming; symbolic regression; Travel times; Dojezdové doby; genetické programování; kartézské genetické programování; symbolická regrese
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53339