Original title:
Inovativní herní demo
Translated title:
Innovative Game Demo
Authors:
Kazík, Tomáš ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem bakalářské práce je vytvořit procedurální generátor, který vygeneruje herní mapu na základě schopností herní postavy. Práce zkoumá vlastnosti již existujících řešení - tedy her, jež obsahují procedurálně generované prostředí, anebo prostředí, k jehož zdolání jsou vyžadovány speciální schopnosti herní postavy. Následně se zabývá nezbytnými základy jak vývojového prostředí pro vývoj her, tak procedurálního generování. Na základě získaných informací se poté zaměřuje na návrh a implementaci herní postavy i procedurálního generátoru mapy.
The aim of the Bachelor's thesis is to create a procedural generator, which is able to generate game map based on abilities of a game character. The thesis investigates features of already existing solutions - games, which contain procedurally generated environment, or the environment, which requires special abilities of a game character. Consequently, the thesis is engaged in the basics of both integrated development environment and procedural generation. Based on information acquired so far, the thesis is focused on designing and implementing the game character and the procedural map generator.
Keywords:
C#; Game demo; Game map generation; Procedural generation; Unity3D; C#; Generování herní mapy; Herní demo; Procedurální generování; Unity3D
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/194952