Original title:
Efektivní odvod tepla z budičů LED NCV78964 a NCV78925
Translated title:
Thermal dissipation optimization of LED Driver devices NCV78964 and NCV78925
Authors:
Rejthar, Martin ; Boušek, Jaroslav (referee) ; Prokop, Roman (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zaměřuje na analýzu stejnosměrných měničů navrhovaných pro napájení automobilových světlometů. Zabývá se kategorizací současných měničů z pohledu jejich architektury. Měniče jsou rozděleny na zvyšující a snižující. Dále jsou uvedeny druhy ztrát při jejich činnosti. Poslední teoretickou částí je problematika tepelného návrhu desky plošného spoje a odvodu ztrátového tepla z integrovaných obvodů. Následně je detailněji hodnocen konkrétní obvod, jsou popsány principy jeho činnosti a je s tímto integrovaným obvodem navrhnut modul, který bude sloužit jako prostředek k evaluaci. Práce dále predikuje tepelné parametry modulů pomocí navrženého kalkulátoru ztrát a tyto parametry jsou změřeny na modulech v této práci vytvořených.
Thesis is aimed at automotive DC/DC convertor analysis. It introduces categories of DC/DC convertors by their architecture. Converters are then divided to step-up and step-down. Later the types of power losses are introduced. Theory is closed with thermal design rules and cooling of integrated circuits. After basic convertor analysis, one specific Integrated Circuit is described in more detail. Especially its principles of operations and this IC is used in an evaluation board. Thesis predicts the thermal parameters of modules and these results are compared with measured data, acquired on modules, that were designed too.
Keywords:
automotive; Current sources; DC/DC converters; efficiency; LED; LED Headlamps; module design; onsemi; Thermal design; automotive; DC/DC měniče; LED; LED světlomety; návrh modulu; onsemi; proudové zdroje; Teplený návrh; účinnost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/204843