Original title:
University Residential Centre
Translated title:
University Residential Centre
Authors:
Dvořák, Petr ; Sláma, Ludvík (referee) ; Mohelníková, Jitka (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Název této diplomové práce je University Residential Centre, je psaná v anglickém jazyce. Úkolem bylo vytvořit vysokoškolskou kolej, budovu, která bude poskytovat studentům komfortní bydlení i prostory pro studium. Jedná se o trojpodlažní objekt - ve dvou horních podlažích jsou studentské pokoje. Přízemí je vyhrazeno pro vzdělávací účely. Zde se nachází knihovna a dva přednáškové sály. Z technického hlediska je konstrukční systém monolitický betonový skelet. Hlavními vertikálními nosnými prvky jsou sloupy a hlavními horizontálními jsou křížem vyztužené desky. Zajímavostí je využití prosklené fasády a inovativní tepelné izolace.
University Residential Centre is the theme of this Master's thesis. The aim was to create a building, which will provide comfortable living and learning to students. The building has three floors - there are student apartments for one to four people in the upper two floors. The ground floor is dedicated to educational purposes. It contains a library and two lecture halls. From the constructional point of view, the structural system is a reinforced concrete skeleton. Main vertical elements are columns and main horizontal are two-way reinforced slabs. Utilization of glass facade and innovative type of thermal insulation can be found interesting.
Keywords:
accessible roof; accommodation; concrete skeleton; dormitory; education; glass facade; green roof; Master’s thesis; university residential centre; betonový skelet; diplomová práce; knihovna; kolej; prosklená fasáda; přístupná střecha; ubytování; vysokoškolská kolej; vzdělávání; zelená střecha
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/30625