Original title:
Simulace tekutin v reálném čase
Translated title:
Real-Time Fluid Simulation
Authors:
Fedorko, Matúš ; Polok, Lukáš (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Přimárním cílem této práce je simulace tekutin v reálním čase běžící na moderním programovatelným grafickým hardvéru. Práce začíná vysvětlením základních principů simulace tekutin se zaměřením na metodu Smoothed particle hydrodynamics. Následujúcí diskuze pak přináší stručný úvod do OpenCL jako i popis současného grafického hardvéru se zaměřením na odlišnosti při programování těchto specifických čipů ve srovnání s tradičními procesory. Poslední dvě kapitole této práce pak popisují návrh a implementaci problému.
The primary concern of this work is real-time fluid simulation on modern programmable graphics hardware. It starts by introducing fundamental fluid simulation principles with focus on Smoothed particle hydrodynamics technique. The following discussion then provides a brief introduction to OpenCL as well as contemporary GPU hardware and outlines their programming specifics in comparison with CPUs. Finally, the last two chapters of this work, detail the problem analysis and its implementation.
Keywords:
fluid simulation; GPU; OpenGL; ray casting OpenCL; Screen Space Fluid Rendering with Curvature Flow; smoothed particle hydrodynamics; uniform grid; GPU; OpenCL; OpenGL; ray casting; Screen Space Fluid Rendering with Curvature Flow; simulace tekutin; smoothed particle hydrodynamics; uniformní mřížka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52281