Original title:
Pathtracing na GPU
Translated title:
Pathtracing on GPU
Authors:
Hájek, Ondřej ; Lysek, Tomáš (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na akceleraci metody globálního osvětlení Pathtracing. Cílem této práce je demonstrace a srovnání výkonnosti různých implementací této metody a to na GPU i CPU. Implementace bude obsahovat dvě scény, jednodušší pro ověření korektnosti implementace algoritmu a složitější pro demonstraci různých efektů. Efektivita a účinnost jednotlivých implementací bude rozebrána a porovnána mezi sebou. Dále bude diskutována možnost rozšíření aktuálního programu.
This bachelor thesis focuses on acceleration of global illumination method called Pathtracing. The goal of this thesis is a demonstration and performance comparison of different implementations of this method on GPU as well as CPU. Implementation will compose of two scenes. One simpler to verify correctnes of used algorithm and one more complicated to demonstrate various effects. The effectiveness and efficiency of said implementations will be analyzed and compared. Additionally, future program expansion and improvements will be discussed.
Keywords:
GLFW; GPGPU; OpenCL; OpenGL; Pathtracing; Raytracing; GLFW; GPGPU; OpenCL; OpenGL; Sledování cest; Sledování paprsku
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62103