Original title:
Šachy a umělá inteligence
Translated title:
Chess and Artificial Intelligence
Authors:
Macůrek, Miloslav ; Dvořák, Jiří (referee) ; Matoušek, Radomil (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá algoritmy umělé inteligence pro hru šachy a tvorbou programu, který je implementuje. Rešerše obsahuje základy šachové hry a její historii se zaměřením na počítačový šach, klasické metody v šachovém programování a základní shrnutí neuronových sítí s možnostmi jejich aplikace. Vybrané algoritmy jsou implementovány v navrženém šachovém programu „Beast“.
This thesis will cover the topic of artificial intelligence algorithms in the game of chess and their implementation in computer chess program. The research contains the basics of the chess game and its history with a focus on computer chess, classical methods in chess programming and basic summary of neural networks and possibilities of their application. Selected algorithms are further implemented in chess program “Beast”.
Keywords:
artificial intelligence; Chess; neural networks; search algorithms.; neuronové sítě; prohledávací algoritmy.; umělá inteligence; Šachy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/179114