Original title:
Návrh betonové lávky pro pěší
Translated title:
Design of concrete pedestrian bridge
Authors:
Hlaváček, Matěj ; Koláček, Jan (referee) ; Zich, Miloš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem bakalářské práce je návrh lávky pro pěší na zadaném místě. Byly vypracovány tři varianty přemostění, z nichž byla jedna vybrána pro podrobný návrh a posouzení. Konstrukce lávky je navržena jako rám s vetknutými pilotami a s kloubem v místě připojení piloty na základ. Pro výpočet účinků zatížení byl použit program Scia Engineer, posouzení bylo provedeno převážně pomocí MS Excelu a ručními výpočty a výkresy rýsovány v programu AutoCAD. V práci je řešeno předpětí konstrukce, krátkodobé a dlouhodobé ztráty, mezní stavy únostnosti a použitelnosti a výkresy výztuže.
The aim of the thesis is to design a footbridge at the specified location. There have been developed three variants of bridge, which one was selected for detailed design and check. Construction of the footbridge is designed like a frame with fixed foundation piles and hinge attached at the point of connection to the foundation piles. For the calculation of load effects was used Scia Engineer, for the assessment was using MS Excel and manual calculations and drawings drawing in AutoCAD. In this work is done preload design, short- and long-term losses, ultimate and serviceability limit state and reinforcement drawings.
Keywords:
Footbridge; frame construction; piles; post-tensioned reinforcement; prestressed concrete; proposal of prestress; reinforced concrete; serviceability limit state; shear; ultimate limit state; dodatečné předpínaná výztuž; Lávka pro pěší; mezní stav použitelnost; mezní stav únosnosti; návrh předpětí; piloty; předpjatý beton; rámová konstrukce; smyk; železobeton
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62560