Original title:
Rekonstrukce železniční tratě Vsetín - Velké Karlovice mezi km 17,000 a km 19,950 včetně návrhu technologie prací
Translated title:
Vsetin - Velke Karlovice Railway Track Refurbishment (section between km 17,000 - 19,950 km) Including Track Laying Technology
Authors:
Kulich, Pavel ; Pokorný, Ondřej (referee) ; Říha, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí železničního svršku a úpravou geometrických parametrů koleje na vybraném úseku železniční tratě Vsetín – Velké Karlovice. Při návrhu je brán zřetel především na stávající objekty tratě, a to přejezdy, propustky, zastávky, mostní objekty apod. Součástí práce je také návrh obnovy odvodnění tratě a technologie prací. Veškeré úpravy jsou v souladu s platnými právními předpisy.
Bachelor´s thesis deals with design of permanent way and track geometry parameters of the selected section of Vsetín – Velké Karlovice railway track. The design should be considered primarily on existing objects such as railway crossings, culverts, railway stops, bridges , etc. Thesis includes restoration of drainage and track laying technology. It should be noted, that all proposed adjustments are designed according to current regulations and legislation.
Keywords:
balast bed; Cant; centre-line of track; permanent way; platform; rail; railway crossing; track geometry parameters; turnout; geometrické parametry koleje; kolejnice; kolejové lože; nástupiště; osa koleje; Převýšení; výhybka; železniční přejezd; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/35478