Original title:
Procedurálně generované město
Translated title:
Procedurally Generated City
Authors:
Pazdera, Radek ; Nečas, Ondřej (referee) ; Kajan, Rudolf (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním měst. Prozkoumává již existující systémy a zabývá se používanými algoritmy a postupy v této oblasti. Dále popisuje návrh, implementaci a testování open-source systému pro procedurální generování měst, který vychází z těchto postupů. Součástí tohoto systému je knihovna libcity a demonstrační aplikace OgreCity. V závěru je zhodnocena implementace a proveden návrh možných rozšíření.
This bachelor's thesis covers procedural generation of cities. It explores various existing systems that allow procedural generation of large urban areas. Some of the used approaches in this area are later discussed and explained. This thesis also describes design, implementation and testing of an open-source system for procedural generation of cities, which is based on the discussed techniques. The system consists of libcity library and a demo application OgreCity. At the end of this thesis is the current implementation evaluated and a few possible extensions are proposed.
Keywords:
C++; computer graphics; L-systems; libcity; OGRE 3D; procedurally generated city; C++; L-systémy; libcity; OGRE 3D; počítačová grafika; procedurálně generované město
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55821