Original title:
Procedurální generování měst
Translated title:
Procedural Generation of Cities
Authors:
Hamerník, Pavel ; Beran, Vítězslav (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jsou v ní definovány jednotlivé etapy generování města a existující metody sloužící k jejich vytvoření. Dále jsou uvedeny postupy vycházející z použitých metod při implementaci systému schopného generovat města. Výsledný generátor je schopen vytvářet města na základě počátečního náhodného semínka.
This work is about procedural generation of cities. There are defined the different stages of city generation and existing methods used to achieve them. The following describes the procedures used to implement a system capable of generating cities. The resulting generator is able to generate cities based on input random seed.
Keywords:
generation of cities; generation of interier; generation of terrain.; L-system; Perlin noise; procedural generation; squarified treemap; generování interiéru; generování města; generování terénu.; L-systém; Perlinův šum; procedurální generování; squarified treemap
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69615