Název:
Lávka pro pěší a cyklisty v Lošticích
Překlad názvu:
The footbridge for pedestrians and cyclists in Loštice
Autoři:
Sochorec, Michal ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením dřevěné nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Třebůvku v obci Loštice na místě stávající lávky. Konstrukční systém je navržen ve dvou alternativách a posouzen dle aktuálně platných norem. Rozpětí lávky je 2x18 m a 1x6 m. Hlavní nosníky jsou navrženy z lepeného lamelového dřeva, ostatní části konstrukce z rostlého dřeva a ocelových prvků. V první variantě je navržen příhradový nosník s dolní mostovkou působící jako prostý nosník, druhá varianta je řešena jako spojitý nosník s po délce proměnnou výškou a horní mostovkou.
The Diploma thesis deals with design and static assessment of timber footbridge structural system for pedestrians and cyclist across the Trebuvka river in Lostice on the site of the existing footbridge. Structural system is designed in two alternatives and assessed according to the current standards. Spans of the bridge are 2x18 m and 1x6 m. The main beams are made of glued laminated timber, other parts of the structure are made of timber and steel elements. First alternative is designed as a simple half-through truss beam, second alternative as continuous beam with variable height where the deck is sitting on top of the girders.
Klíčová slova:
elastomerová ložiska; lepené lamelové dřevo; Loštice; lávka; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; proměnný průřez; příhradový nosník; rostlé dřevo; samovrtné kolíky; spojitý nosník; Třebůvka; zakřivený nosník; continuous beam; curved beam; elastomeric bearings; footbridge; glued laminated timber; Lostice; self-drilling dowels; serviceability limit state; timber; Trebuvka; truss girder; ultimate limit state; variable cross section
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/70567