Original title:
Porovnání technologií rekonstrukce traťové koleje
Translated title:
Comparison of Open Line Track Procedures of Works
Authors:
Svrček, David ; Motl, Daniel (referee) ; Svoboda, Richard (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce řeší návrh a porovnání technologických postupů pro rekonstrukci traťové koleje č. 1 mezistaničního úseku Hranice na Moravě město – Hustopeče nad Bečvou. Konkrétně rekonstrukcí železničního svršku a železničního spodku ve staničení od km 7,785 598 do km 15,016 545 (mimo úsek km 8,173 463 – km 8,700 000). Cílem diplomové práce je časové a ekonomické optimalizování pracovního harmonogramu variováním pracovních postupů, technologií a mechanizace.
This diploma thesis is focused on design and comparison of open line track procedures of work between stations Hranice na Moravě město and Hustopeče nad Bečvou. Subject is reconstruction of railway superstructure and substructure in kilometrage 7,785 598 to 15,016 545 (except section 8,173 463 to 8,700 000) of track n°1. The target of the thesis is to optimize open line track procedures by variation of technologies and mechanization.
Keywords:
mechanization; procedures of work.; railway substructure; railway superstructure; railway track; Reconstruction; schedule; technology; harmonogram; mechanizace; pracovní postup.; Rekonstrukce; technologie; železniční spodek; železniční svršek; železniční trať
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/184234