Original title:
Analýza prodejnosti vozidel BMW na českém trhu
Translated title:
Analysis of BMW Cars Marketability on the Czech Market
Authors:
Mališová, Linda ; Krejčíř, Pavel (referee) ; Kledus, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá analýzou prodejnosti vozidel značky BMW na českém trhu. Byla popsána produkce současně vyráběných automobilů a dle analýzy stanoveny nejběžněji prodávané modely. Pro tyto modely byl dále zanalyzován historický vývoj a byly popsány změny z hlediska technické úrovně vozidel. Na základě těchto hodnocení bylo provedeno posouzení cenového vývoje jednotlivých modelů, dále pak porovnání poměru ceny prodejní k ceně nové v porovnání s amortizačními stupnicemi, vše v souladu s metodikou Znaleckého standardu č.I/2005
The diploma thesis deals with analysis of sales of BMW vehicles on the Czech market. The production of the currently produced cars was described and analyzed the most commonly sold models. For these models, historical developments have been further analyzed, and its changes have been described in terms of vehicle technical level. On the basis of these evaluations, the price development of the individual models was assessed, as well as the comparison of the price of the sale price to the new price compared to the amortization scales in accordance with the Methodology of the Expert Standard No. I / 2005
Keywords:
BMW; salesability; Sorting; valuation; BMW; oceňování; prodejnost; Třídění
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/67250