Original title:
Technologie automatického řízení civilního letadla po trajektorii přibližování na přistání
Translated title:
Technology of aircraft automatic flight control along an approach trajectory
Authors:
Kočiš, Martin ; Sklenář, Filip (referee) ; Vosecký, Slavomír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá systémy používanými pro automatické řízení přesného přiblížení civilních letadel na přistání. Popisuje přesné přibližovací systémy využívané v minulosti a vývojové mezistupně vedoucí k jejich dnešní a budoucí podobě. Cílem této práce není vytvořit detailně zaměřenou studii, ale vytvořit publikaci, která coby výuková pomůcka pro piloty a studenty oboru Letecký provoz poskytne úvod do problematiky systémů přesného přiblížení v kontextu s ostatními segmenty leteckého provozu, bude odrážet současný stav a nastíní další vývoj tohoto odvětví.
This diploma thesis is focused to systems used for automatic control of civil aircraft along an precision approach trajectory. It describes precision approach systems used in the past and their evolutional steps leading to their current and future configuration. The thesis does not put the goal to be a detailed study but to be a publication providing to pilots and students of Aeronautical traffic the introduction to the field of precision approach systems in context to another fields of aeronautical traffic, describing its current status and infer its further development.
Keywords:
C2Land; ClearVision; EVS; GBAS; GNSS; ILS; Precision approach; SBAS; VANS; C2Land; ClearVision; EVS; GBAS; GNSS; ILS; Přesné přiblížení; SBAS; VANS
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192818