Original title:
Studie existující mostní konstrukce
Translated title:
Study of the existing bridge structure
Authors:
Pokorná, Katka ; Olšák, Martin (referee) ; Klusáček, Ladislav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato práce pojednává o návrhu několika variant stávajícího deskového železobetonového mostu o jednom poli, převádějící pozemní komunikaci S 6,5. Cílem je prostřednictvím programu RFEM zjistit frekvenci vlastního kmitání mostní konstrukce v závislosti na vzniku trhlin a postupu koroze hlavní nosné výztuže. Výsledky potvrdily, že je možné zjistit míru koroze změřením vlastní frekvence kmitání konstrukce.
The aim of this bachelor’s thesis is the design of multiple variants of the existing slab bridge. The single-span bridge made of reinforced concrete provides a passage to the road that is 6,5 m wide. Natural bridge frequency dependence on first cracking and corrosion of the main bearing reinforcement process was assessed using RFEM software. Results confirmed that it is possible to assess corrosion of main bearing reinforcement rate by measuring natural bridge frequency.
Keywords:
construction stiffness; corrosion rate; cracked section; full cross-section; natural frequency; reinforced concrete; Slab bridge; variants; Deskový most; míra koroze; oslabený průřez; plný průřez; tuhost konstrukce; varianty; vlastní frekvence; železobeton
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199071