Original title:
Marketingový mix společnosti LAZAM CZ s.r.o
Translated title:
Marketing Mix of the Company LAZAM CZ s.r.o.
Authors:
Vágner, David ; Jašíček, Petr (referee) ; Veselá, Jitka (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingového mixu společnosti LAZAM CZ, s. r. o. První, teoretická, část obsahuje vysvětlení pojmů a problematiky marketingu, marketingového mixu samotného a následně použitých analýz. V části druhé byla provedena analýza marketingového mixu společnosti LAZAM CZ, s. r. o., který je momentálně využíván a také analýza vnitřního i vnějšího prostředí, v němž se společnost pohybuje. Na základě výsledků analýz byly následně vytvořeny návrhy na úpravu marketingového mixu společnosti, jejichž úkolem je zlepšení její pozice mezi konkurenty.
Bachelors’ thesis deals with issue of a marketing mix of company LAZAM CZ s.r.o. First, theoretical part contains an explanation of terms and marketing issues along with marketing mix itself followed by an used analysis. In the second part there was made the analysis of the marketing mix of LAZAM CZ s.r.o company, which is currently used, as well as analysis of internal and external sphere in which the company operates. Based on the results of the analysis, proposals to modifications of company’s marketing mix were made in order to improve its position between competitors.
Keywords:
Marketing; marketing mix; place; price; product; promotion; cena; distribuce; Marketing; marketingový mix; produkt; propagace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/27878