Original title:
Analýza chování koleje na účinky železničních vozidel
Translated title:
The analysis of track response to railway vehicles
Authors:
Kopeček, Josef ; Plášek, Otto (referee) ; Salajka, Vlastislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá sestavením numerických modelů klasické koleje pomocí metody konečných prvků, a to v několika variantách. Modely jsou porovnány s výsledky získanými na analytických modelech. Komplexnější modely simulují reálné chování koleje pojížděné železničním vozidlem. Účelem je vytvoření metodiky modelování železniční tratě pro praktické využití při její statické a dynamické analýze.
The diploma thesis deals with the assembly of numerical models of classical track using the finite element method in several variants. Models are compared with results obtained on analytical models. More complex models simulate the real behavior of a track running on a railway vehicle. The purpose is created methodology of modeling the railway track for use in static and dynamic analysis.
Keywords:
ANSYS; damping ratio; dynamic analysis; finite element method; numerical model; permanent way; static analysis; stiffness; ANSYS; dynamická analýza; konstrukce koleje; metoda konečných prvků; numerický model; statická analýza; tlumení; tuhost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/184220