Original title:
Propagace IT internetového obchodu na sociálních sítích
Translated title:
Promotion of the IT E-shop on the Social Networks
Authors:
Blažek, Jan ; Brož, Zdeněk (referee) ; Dvořák, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá propagací IT internetového obchodu na sociálních sítích. Teoretická část popisuje problematiku sociálních médií a sítí, marketingové strategie a vybraných metrik a ukazatelů na sociálních sítích. Praktická část, která je těžištěm práce, se zabývá samotnou analýzou současného stavu propagace na sociálních sítích společnosti. Pomocí vybraných metrik dojde ke srovnání propagace společnosti s konkurencí. Na základě této analýzy pak bude stanoven návrh změn marketingové strategie a komunikace společnosti na sociálních sítích.
This thesis deals with the promotion of IT Internet business on social networks. The theoretical part describes the social media and networking, marketing strategy and selected metrics and indicators on social networks. The practical part is dedicated to the analysis of actual company promotion on social networks. The promotion of the company will be compared with the competitors using selected metrics. On the basis of this analysis will be determined the proposal of amendment to the marketing strategy and communication on social networks.
Keywords:
e-marketing; e-shop; social media; Social networks; internetový marketing; internetový obchod; sociální média; Sociální sítě
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/32384