Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí s technickou tematikou na Jindřichohradecku
Original title:
Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí s technickou tematikou na Jindřichohradecku
Translated title:
A usage of cultural facilities in tourism development on case of selected museums with the technical issues in the region of Jindřichův Hradec
Authors:
JIRKŮ, Miloslava Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část diplomové práce byla rozdělena do pěti kapitol, ve kterých byla prozkoumána a popsána teorie cestovního ruchu a marketingu. Pomocí odborné literatury byl definován trh cestovního ruchu, destinace, jednotlivé typy cestovního ruchu a samozřejmě kulturní cestovní ruch. Praktická část diplomové práce řeší území Jindřichohradecko. Syntéza poznatků a informací ze situační analýzy a dotazníkového šetření posloužila ke zpracování SWOT analýzy cestovního ruchu. Na Jindřichohradecku nebyl zatím vytvořen žádný balíček služeb v rámci komunikace a kooperace kulturních zařízení a odvětví cestovního ruchu. Proto autorka navrhla produktový balíček, díky kterému by turisté navštívili všechna technická muzea na Jindřichohradecku, a zároveň by mělo dojít k prodloužení pobytu v této destinaci.The theoretical part of the thesis was divided into five chapters in which the theory of turism and marketing were explored and described. The tourist trade was defined with the help of the specific literature, also destinations, particular types of turism and, of yourse, cultural tourism. The practical part of the thesis deals with the area of Jindřichův Hradec. The synthesis of information gained from the situational analysis and questionnaire research served as a base for creating the SWOT analysis of tourism in the JH area. There is nothing like a ?service package? for cooperation and communication of cultural and tourism facilities in the area. Therefore the author suggested such a product package which should be used as a means for tourists to visit all technical museums in the area and which should be also helpful for the people to stay longer in the destination.
Keywords:
marketing of tourism; marketing research; situation analyse; SWOT analyse; tourism; cestovní ruch; marketing cestovního ruchu; marketingový výzkum; situační analýza; SWOT analýza Citation: JIRKŮ, Miloslava. Využití kulturních zařízení v rozvoji cestovního ruchu na příkladě vybraných muzeí s technickou tematikou na Jindřichohradecku. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/21731