Original title:
Komparace nabídky služeb cestovního ruchu ve zvolených městech (Třeboň, Vodňany) a její přínos pro místní rozvoj
Translated title:
Comparison of the supply of tourism in selected cities (Třeboň,Vodňany) and its contribution to local development
Authors:
PAĎOURKOVÁ, Ivana Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem práce bylo provést komparaci nabídkové strany cestovního ruchu ve zvolených městech (Třeboň, Vodňany). Po prostudování odborné literatury byla provedena situační analýza, která vedla ke zjištění nabídky cestovního ruchu v těchto městech. V další části práce bylo provedeno terénní šetření ve městě Třeboň, které bylo zvoleno jako město s pestřejší nabídkou služeb cestovního ruchu. V rámci vyhodnocení terénního šetření a na základě zjištěných výsledků byly stanoveny návrhy ke zlepšení stávající situace ve městě a byl také navržen produktový balíček. Cílem balíčku je především rozšíření stávající nabídky destinace, zvýšení její atraktivity a prodloužení pobytu návštěvníků v této destinaci. Balíček nabízí také cenové zvýhodnění pro studenty.The main aim of this work was comparing the supply side of tourism in selected cities (Trebon, Vodnany). After studying the literature was conducted situational analysis that led to the finding of supply of tourism in these cities. The next section was carried out field research in Trebon, who was elected as a city with a diverse range of tourism. In the evaluation of the field investigation and found the results were provided suggestions to improve the current situation in the city and has also designed a product package. The aim of this package is primarily the extension of the current range of supply of destination, increasing its attractiveness and extend visitors' stay in this destination. The package also offers reduced fees for students.
Keywords:
field investigation; marketing research; multiplier effect of tourism; package of tourism services; situation analysis; tourism; tourism services; Trebon region; cestovní ruch; marketingový výzkum; multiplikační efekt cestovního ruchu; produktový balíček; situační analýza; služby v cestovním ruchu; terénní šetření; Třeboňsko Citation: PAĎOURKOVÁ, Ivana. Komparace nabídky služeb cestovního ruchu ve zvolených městech (Třeboň, Vodňany) a její přínos pro místní rozvoj. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/18585