Original title:
Herní mechaniky palných zbraní a interakce s prostředím
Translated title:
Firearms and Environment Interaction Game Mechanics
Authors:
Lamačka, Zbyněk ; Milet, Tomáš (referee) ; Chlubna, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá herními mechanikami palných zbraní a interakcí s prostředím. Cílem této práce je tvorba herního dema implementujícího tyto mechaniky v prostředí Unreal Engine 4. Práce popisuje teoretické základy palných zbraní i způsob řešení implementačních problému při vývoji videoher. Dále se práce zaměřuje na implementaci herních mechanik jako je například zpětný ráz, modifikace zbraní a různý záblesk při střelbě na základě konfigurace zbraně.
This bachelor thesis deals with the game mechanics of firearms and interaction with the environment. The aim of this thesis is to create a game demo implementing these mechanics in the Unreal Engine 4. The thesis describes the theoretical foundations of firearms as well as the way of solving implementation problems in video game development. Furthermore, the thesis focuses on the implementation of game mechanics such as recoil, weapon modification, and different muzzle flash based on weapon configuration.
Keywords:
Blueprint; firearms; game; game demo; game engine; UE4; Unreal Engine; Blueprint; herní demo; herní engine; hra; palná zbraň; UE4; Unreal Engine
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207238