Original title:
Integrace z pohledu žáků běžných tříd.
Translated title:
The Integration from the Point of View of Pupils of the Common Classes
Authors:
BLÁHOVÁ, Dita Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části se zabývám vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Popisuji pojem integrace, její typy, modely a stupně. Následně se zaměřuji na problémy, se kterými se proces začleňování může potýkat a věnuji se integraci v souvislosti s druhem a stupněm postižení jedinců. Praktická část je zaměřena na proces integrace z pohledu spolužáků. Uvádím zde data získaná z dotazníkového šetření a porovnávám je s daty poskytnutými občanským sdružením Rytmus, které provedlo tentýž výzkum v roce 2008.The theoretical part of the thesis deals with the education of pupils with special needs. It describes the term of integration, its types, forms and grades. Subsequently it focuses on possible problems of integration process and concentrates on integration according to the type and level of individual disability. The practical part reflects the integration process from the classmates? point of view. It presents data from the questionnaire survey made by the author of the thesis and compares them with the data collected with the same questionnaire in 2008 by o.s. Rytmus.
Keywords:
education; individual disability; intact classmates; integration; process og integration; pupils with special needs; intaktní spolužáci; integrace; proces integrace; vzdělávání; zdravotní postižení; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami Citation: BLÁHOVÁ, Dita. Integrace z pohledu žáků běžných tříd.. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/13617