Original title:
Generování mapy a hledání cesty v mapě pro strategické hry
Translated title:
Map Generator and Path Search in a Map for the Strategy Games
Authors:
Karásek, Štěpán ; Mráček, Štěpán (referee) ; Orság, Filip (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části se zabývá procedurálním generováním mapy se zaměřením na tvorbu terénu. Nejdříve jsou rozebrány principy generování terénu, použitelné algoritmy a způsoby generování dalších krajinných prvků mapy. Generování terénu za použití algoritmu diamond-square je následně implementováno a začleněno do existujícího herního enginu. Druhá část práce pojednává o problému hledání cesty v mapě, jsou zde popsány použitelné algoritmy a jeden z nich podrobněji vysvětlen. Dále se v práci řeší úprava nalezené cesty do přirozenějších tvarů a nastiňují se možnosti hierarchických algoritmů pro hledání cesty. Algoritmus A* pro hledání cesty je rovněž implementován a začleněn do existujícího herního enginu. Funkčnost obou algoritmů je prezentována v interaktivní aplikaci s grafickým rozhraním.
This thesis consists of two parts. The first part deals with procedural map generation aiming at terrain generation. For the most part, the bases of terrain generation, usable algorithms and the ways of generating other landscape elements are followed up. A terrain generator using diamond-square algorithm is then implemented and integrated into the existing game engine. The second part of the thesis analyses the pathfinding problem, describes usable algorithms and one of them in detail. Furthemore, the post-processing of the path is being solved and possibilities of hierarchical pathfinding algorithms are presented. Pathfinding using A* algorithm is also implemented and integrated into existing game engine. Finally, functioanality of both the algorithms is demonstrated in an interactive application.
Keywords:
A* algorithm; controled terrain generation; diamond-square algorithm; fractals; Java; Map generator; path smoothing; pathfinding; algoritmus A*; diamond-square algoritmus; fraktály; Generování mapy; hledání cesty v mapě; Java; regulace generovaného terénu; vyhlazování cesty
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56454