Original title:
Využití marketingových analýz při posouzení proveditelnosti stavebního projektu
Translated title:
Using marketing analysis to assess the feasibility of building project
Authors:
Skřepková, Magda ; MBA, Ludmila Filová, (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Náplní této bakalářské práce je analyzování tržního a marketingového prostředí při rozhodovacím procesu projektu Bytového domu Kopečná 9 a na konci celého procesu rozhodnutí o tom, zda bude projekt realizován. Cílem je tedy ukázat, že aplikování marketingových analýz v praxi má pro investory výhody a mělo by tak být součástí podkladů při rozhodování firem.
The mission of this bachelor´s thesis is analysis of market and marketing environment around the project Kopečná 9 and making the decision if the project feasible on the end. So, th main claim of this work is to show that using marketing analysis in practical issues has many advantages for investors and their decisions.
Keywords:
Construction market; market segmentation; marketing; marketing analysis; marketing environment; SLEPT; SWOT; marketing; marketingové analýzy; marketingové prostředí; segmentace trhu; SLEPT; Stavební trh; SWOT
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/35401