Original title:
Podnikatelský plán pro založení cestovní kanceláře
Translated title:
Business Plan for Travel Agency Foundation
Authors:
Janošová, Magda ; Bárta, Aleš (referee) ; Bayerová, Vladimíra (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá sestavením podnikatelského plánu pro založení cestovní kanceláře. Práce obsahuje tři části, a to teoretickou část, analýzu současné situace a vlastní návrh podnikatelského plánu. Teoretická část popisuje zásady tvorby podnikatelského plánu a právní formy podnikání. Na základě analýzy trhu, na který nově vznikající cestovní kancelář vstoupí, je zpracován vlastní návrh podnikatelského plánu.
This master’s thesis deals with creating a business plan for the foundation of a travel agency. The thesis consists of three parts, a theoretical part, an analysis of the current situation and the proposal of a business plan. The theoretical part describes the principles of formation of a business plan and legal forms of business. The business plan is formed based on the analysis of the market into which the new travel agency enters.
Keywords:
Business plan; financial plan; market research; marketing plan; SLEPT analysis; travel agency; analýza trhu; cestovní kancelář; finanční plán; marketingový plán; Podnikatelský plán; SLEPT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/32370