Original title:
Stezka v ZOO Ohrada - pracovní listy pro žáky 2. stupně
Translated title:
Ohrada Zoo trail - secondary school working sheets
Authors:
KOLÁŘOVÁ, Marie Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci se zaměřuji na vzdělávací aktivity českých zoologických zahrad, návrh samoobslužných listů pro ZOO Ohrada, ověření a evaluaci těchto pracovních listů. Evaluaci jsem prováděla sérií tří testů (pretest a dva posttesty) s experimentální skupinou žáků (kteří absolvovali vzdělávací aktivitu v zoo) a s kontrolní skupinou žáků (psali pouze testy). Praktickým výstupem práce jsou vypracované pracovní listy pro Zoo Ohrada na téma ?Naše Fauna?, určené pro žáky 2. stupně základní školy. Výsledkem evaluační části je potvrzení hypotézy, že vzdělávací aktivity v prostředí zoo mají kladný a trvalý vliv na vědomosti žáků, a to bez ohledu na to, zda mají dobrý či špatný školní prospěch.This thesis is aimed at the Czech ZOO´s education activities, concept of self-service worksheets for Ohrada Zoo and evaluation of these worksheets. Three tests (pre-test and two post-tests) and two groups of students were used for the evaluation. First group (experimental) passed the education activities and the tests and the second one (control group) just passed the tests. The self-service worksheets ?Our Fauna? create a practical output of the thesis. As a result of the evaluation we can say that the education activities provided in the Zoo had a pozitive and permanent influence on the students knowledge, irrespectively to their academic performance.
Keywords:
evaluation; Hluboká nad Vltavou; Ohrada Zoo; tutorial; working sheets; Zoo; evaluace; Hluboká nad Vltavou; pracovní listy; výukový program; ZOO Ohrada; zoologická zahrada Citation: KOLÁŘOVÁ, Marie. Stezka v ZOO Ohrada - pracovní listy pro žáky 2. stupně. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/13703