Original title:
Analýza trhu reklamních agentur na Českobudějovicku
Translated title:
The analysis of advertising agencies market in the region of České Budějovice
Authors:
RANFTLOVÁ, Edita Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá trhem reklamních agentur, odvětvím reklamy a propagace.Hlavním cílem této práce je zanalyzovat nabídky reklamních agentur a zmapovat vnímání nabídky těchto služeb spotřebiteli, se zaměřením na zlepšovací návrhy. Práce je rozdělena do dvou částí, přičemž první část je teoretická, která tvoří obecný základ pro zkoumané téma. Následně je řešená problematika vymezení analyzované oblasti a statistika počtu reklamních agentur v regionu. Poté jsou klasifikovány služby reklamních agentur. Na řešenou problematiku navazuje část analytická, ve které je zkoumáno vnější okolí a tržní prostředí pomocí STEP analýzy, dále je použit Porterův model pěti sil, který sleduje dlouhodobou atraktivitu tržního segmentu a pak ještě O-T analýza, která identifikuje možné příležitosti a určuje rizika v odvětví. Rozbor vnímání nabídky zákazníky je proveden pomocí terénního výzkumu, dotazníkového šetření.This work is dealing with the market of advertising agencies, advertising and promotion industry. The main goal of my work is to analyze supplies of advertising agencies and to go over customer´s perception of advertising agencies offer. This work is divided into two parts. The first one is theoretical, which forms the base for researched topic. Then there is solved the definition of researched area and the number of advertising agencies in this region. Afterwards there is an assesement of services which provide advertising agencies. The second part of my work, the analytic part, contains an external enviroment and a market enviroment through the STEP analysis. There is also used the Porter's five forces model, which monitors long-term attractiveness of the market segment, and then another OT analysis which identifies potential opportunities and risks in the sector. The analysis how customers perceive the offer of advertising agencies is done through the questionnaire.
Keywords:
advertising agency; advertisment; market analysis; supply; analýza trhu; nabídka; reklama; reklamní agentura Citation: RANFTLOVÁ, Edita. Analýza trhu reklamních agentur na Českobudějovicku. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/19585