Název:
Možnosti rozšiřování obchodních služeb v rámci skupiny COOP
Překlad názvu:
Potential for Enlargement of the Commercial Services Supply within the COOP Group
Autoři:
HOFFMANN, Jan Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení poskytovaných služeb skupiny COOP a navržení možností jejich rozšíření za účelem zvýšení konkurenceschopnosti na trhu. Teoretická část je věnována oblasti spotřebního družstevnictví, od jeho vzniku až po současnou situaci na českém maloobchodním trhu v návaznosti na charakteristiky trhu, zákazníka a nabízené produkty. Na základě získaných dat z projektu Vize skupiny COOP byla vypracována vlastní práce prostřednictvím dotazníkového šetření týkajícího se hodnocení současných služeb a možností jejich rozšíření. Dosažené výsledky jsou z části totožné se strategií skupiny COOP. Respondenti dotazníkového šetření by zejména uvítali rozšíření stávajícího sortimentu a umístění technologických zařízení do prodejen za účelem zjednodušení nákupu. Dalším výsledkem vlastní práce je otevřenost zákazníků k zavádění bonus programů, které zákazníkům umožňují čerpání určitých výhod při nákupu zboží. Implementací navrhovaných řešení získá skupina COOP stálý okruh zákazníků a posílí tak svou dosavadní pozici na maloobchodním trhu.The main purpose of the bachelor thesis is the evaluation of the commercial services and potential for enlargement within the COOP group to increase competitive advantages. The theoretical part deals with the history of consumer cooperatives from the inception through the current situation in the Czech market of the retail trade in the relationship with characteristics of the market, customer and services. On the basis of the data from the Vision project a questionnaire about evaluation of the commercial services and potential for enlargement was created. The results are in many cases the same as the strategy of the COOP group. The respondents welcomed the product?s enlargement and technological equipment to simplify shopping. Customers would like to be a part of the bonus programs and gain some benefits from purchasing. If the COOP group implements some of those answers it will get constant customers and increase its Czech retail trade position.
Klíčová slova:
maloobchod; obchod; služba; spotřební družstvo; trh; zboží; zákazník; consumer cooperative; customer; goods; market; retail trade; service; trade Citace: HOFFMANN, Jan. Možnosti rozšiřování obchodních služeb v rámci skupiny COOP. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/19071