Original title:
SOUČASNÝ STAV PSANÍ LEVÁKŮ V ZŠ
Translated title:
CURRENT STATE OF WRITING OF LEFT-HANDED CHILDREN AT PRIMARY SCHOOL
Authors:
KRÝCHOVÁ, Hana Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] PRÁCE SE ZABÝVÁ PROBLEMATIKOU LATERALITY, KDE SE ZAMĚŘUJI HLAVNĚ NA LEVÁCTVÍ. SEZNAMUJI ČTENÁŘE S VYŠETŘENÍM LATERALITY A PŘEDSTAVUJI JEDNOTLIVÉ ZKOUŠKY HORNÍCH A DOLNÍCH KONČETIN, VEDOUCÍ OKO A UCHO.DÁLE ZDŮRAZŇUJI DŮSLEDKY POTLAČOVANÉHO LEVÁCTVÍ A NUTNOST VHODNÉ VÝCHOVY NA HARMONICKÝ ROZVOJ OSOBNOSTI LEVÁKA. NEJVÍCE VĚNUJI POZORNOST METODICE PSANÍ LEVÁKŮ. dÁLE POZORUJI, V JAKÉ OBLASTI MAJJÍ LEVÁCI NEJVĚTŠÍ PROBLÉMY A SROVNÁVÁM, JAKÝM ZPŮSOBEM SE UČÍ PSÁT A JAKÝM ZPŮSOBEM PÍŠÍ NA DRUHÉM STUPNI.DIPOMA THESIS IS CONCERNED IN ISSUES OF LATERALITY, FOCUSED ON LEFT HANDED WRITING. THESIS ACQUAINTS READERS WITH AN INVESTIGATION OF LATERALITY AND INDIVIDUAL TESTS OF UPPER AND LOWER EXTREMITIES AND THE LEADING EYE AND EAR. IT EMPHASIZES THE NEGATIVE CONSEQUENCES OF SUPPRESSED LEFT HANDED WRITING, THE HARMONIOUS DEVELOPMENT OF A LEFT-HANDED CHILD AND THE NEED OF HIS OR HER APPROPRIATE TRAINING. DIPLOMA THESIS CONCERNS IN THE METHODOLOGY OF LEFT-HANDED WRITING. DIPLOMA THESIS POINTS OUT THE PROBLEM AREAS AND COMPARES THE METHODOLOGY OF HOW THE CHILDREN LEARN TO WRITE WITH THEIR LEFT HAND IN THE FIRST AND THE SECOND CLASS AND HOW THE CHILDREN WRITE AT SECONDARY SCHOOL.
Keywords:
LATERALITY; LEFT HANDED; THE METHODOLOGY OF LEFT-HANDED WRITING; LATERALITA; LEVÁCTVÍ; METODIKA PSANÍ LEVOU RUKOU Citation: KRÝCHOVÁ, Hana. SOUČASNÝ STAV PSANÍ LEVÁKŮ V ZŠ. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/13675