Název:
Rozvoj odborných kompetencí studentů prostřednictvím canisterapie
Překlad názvu:
The Development of Professional Competences of Students by Means of Canistherapy
Autoři:
CIMLOVÁ, Ludmila Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem mé bakalářské práce je "Rozvoj odborných kompetencí studentů prostřednictvím canisterapie." V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů jako je zooterapie, canisterapie, dobrovolnická služba, odborná kompetence a ostatní související informace. V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků. Cílem výzkumu bylo zjistit penzum odborných kompetencí studentů k jejichž rozvoji došlo prostřednictvím zapojení se do dobrovolnického programu Canisterapie při Centru zoorehabilitací či v rámci účasti na alespoň jedné pobytové akci pořádané Centrem zoorehabilitací. Pro realizaci výzkumné části jsem zvolila kvalitativní výzkum, techniku focus group, metodu sekundární analýzy dat a jako doplňující zdroj dat byla využita metoda fotodokumentace. Výsledky výzkumu ukázaly, že studenti dosáhli prostřednictvím zapojení se do dobrovolnického programu Canisterapie či díky účasti na pobytové akci rozvoje celkem 16 odborných kompetencí, které měli získat během studia a praxe na Zdravotně sociání fakultě.The subject of my bachelor thesis was "The Development of Professional Competences of Students by Means of Canistherapy. In the theoretical part I focused on the explanation of terms such as zootherapy, canistherapy, voluntary service, professional competence and other related information. In the practical part of my thesis I describe the objectives, study methods and results. The aim was to find the extent of the students' professional competence which was developed through the involvement in the volunteer programme at the Centre of Zootherapy, or by participation in some stays organized by the Centre of Zootherapy. In the research, I selected quqlitative searching, focus group technique, the method of secondary data analysis and, as a complementary source of data, I used photo documentation. The results of the search showed that the students gained 16 professional competences due to involvement in the volunteer programme Canistherapy, or due to the participation in off-site events which they are supposed to obtain during the study and practical training at the Faculty of Health and Social Studies.
Klíčová slova:
canisterapie; dobrovolnická služba; dobrovolnický program; odborná kompetence; zooterapie; canistherapy; professional competence; voluntary service; volunteer programme; zootherapy Citace: CIMLOVÁ, Ludmila. Rozvoj odborných kompetencí studentů prostřednictvím canisterapie. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/20588