Original title:
Analýza využití regionálního marketingu při řízení vybrané obce
Translated title:
The Analysis of Marketing Methods Usage in Managing a chosen Town
Authors:
FIALA, Jakub Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analyzovat současné využití marketingových nástrojů při řízení vybrané obce, zhodnotit a navrhnout možná zlepšení. Jako zkoumaný subjekt byla vybrána obec Římov. V první části bylo provedeno studium odborné literatury, objasněny základní pojmy v marketingu, popis jednotlivých nástrojů a metod. V druhé části byl současný stav marketingového řízení podroben analýze a na základě řízených rozhovorů se zastupiteli obce bylo navrhnuto několik zlepšení.The subject of my diploma thesis was analysis of marketing methods usage in managing the chosen town - Římov. After study of literature, I explained the main statements connected with marketing. With help of local councilor, I prepered characteristic of the town, acces current situation and recommend some suggestion and hints.
Keywords:
communication mix; Marketing; marketing managing a town; marketing mix; komunikační mix; Marketing; marketingové řízení města.; marketingový mix Citation: FIALA, Jakub. Analýza využití regionálního marketingu při řízení vybrané obce. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/20290